یه سوالی که جدیدا برام پیش اومده اینه که برنامه ی ما واسه زندگی چیه ؟ یعنی از اینکه صبحها بیدار بشیم ، صبحانه بخوریم ، بریم سرکار یا کلاس ، بعدش برگردیم خونه و غیره و غیره ما رو به چی میخواد برسونه . چی رو میخواهیم از این همه دوندگی ها بدست بیاریم ؟ به کجا میخواهیم برسیم.

شاید به نظر واضح برسه. شاید یکی با خودش بپرسه مگه میشه آدم هدف نداشته باشه توی زندگیش. اما من میگم گاهی وقتها اینقدر توی روزمرگی هامون غرق می شیم که یادمون میره اون نقطه هدف کجا بوده. راهمون رو گم میکنیم. بعدش ممکنه یه روزی یا شاید هم یه شبی یه دفعه به خودمون بیاییم که هی فلانی ! پارسال چیکاره بودی ؟ الان چی کاره ای ؟ سال بعد میخوای چه غلطی کنی ؟ زور زدی و درس خوندی که دانشگاه قبول بشی . خب قبول شدی! بعدش زور زدی و سختی کشیدی که مدرکت رو بگیری. اینم مدرک ! حالا دیگه میخوای چه کنی ؟

بیاییم با خودمون رو راست باشیم. هدفمون رو واضح و مشخص بنویسیم تا بعد وقتی دوباره خوندیمش ببینم چقدر ازش پرت شدیم. از خودم شروع میکنم : بیست و سه سالمه. اگرچه یکی از دوستم ازدواج کرده اما فعلا در این زمینه برنامه ای ندارم. سه تا کار می تونم بکنم تا سال دیگه : الف) درس بخونم و دانشگاه دولتی یا ازاد فوق لیسانس قبول بشم . ب) جمع و جور کنم خودمو و اون تصمیم بزرگ رو بگیرم و برم یه کشور خارجی ، حالا هند یا کانادا فرقی نمیکنه زیاد. برم هم تجربه زندگی رو کسب کنم هم مدرک بگیرم و برگردم. میشه هم برنگشت البته! ج) قید درس و مشق و کتاب و دانشگاه رو بزنم و برم بچسبم به کار. حالا یا اینجا یا هر جای دیگه … میگن عسلویه خوب جایی ه واسه پول درآوردن !

هر سه تای اینها الان درصد بالایی دارند ، شاید هم به قول قدیمیا یه سیب رو که میندازی هوا ، هزار تا چرخ بخوره تا بیاد زمین. خدا رو چه دیدی. امیدوارم هر چی باشه خیر باشه …

این یک بازی نیست ، دوست دارم بدونم شما چه هدفی دارین . پس بنویسید توی وبلاگهاتون و اما موضوع انشاء : در آینده می خواهید چه کاره شوید ؟

